REGULAMIN TEKSTOWYCH KAMPANII REKLAMOWYCH

§ 1 WSTĘP

Niniejszy regulamin określa zakres i ogólne warunki tekstowych kampanii reklamowych, w serwisie internetowym Wykop.pl.

§ 2 DEFINICJE

W niniejszym regulaminie następujące pojęcia pisane dużą literą oznaczają:

  1. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin Tekstowych Kampanii Reklamowych.
  2. Serwis – internetowy serwis społecznościowy prowadzony przez Zleceniobiorcę w domenie Wykop.pl, który jest platformą komunikacyjną przeznaczoną do wymiany informacji, opinii i spostrzeżeń dokonywanych przez użytkowników Internetu dotyczących treści dostępnych w sieci Internet.
  3. Zleceniobiorca – Wykop sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (ul. Grodziska 8, 60-363 Poznań), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000280651, posiadająca NIP 779-230-88-51;
  4. Zleceniodawca – osoba fizyczna lub prawna, bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której Zleceniobiorca na podstawie Zlecenia świadczy usługę Tekstowych Kampanii Reklamowych oraz udostępnia Powierzchnię Reklamową celem publikowania Reklam Zleceniodawcy.
  5. Zlecenie – zamówienie składane przez Zleceniodawcę Zleceniobiorcy poprzez udostępniony w ramach Serwisu formularz, celem skorzystania przez Zleceniodawcę z Usługi.
  6. Tekstowa Kampania Reklamowa lub Usługa – usługa świadczona przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy w ramach Serwisu, polegająca na publikowaniu Reklam Zleceniodawcy na udostępnionej Powierzchni Reklamowej za wynagrodzeniem.
  7. Powierzchnia Reklamowa – obszar do wyświetlania Reklamy, udostępniony przez Zleceniobiorcę w przestrzeni internetowej Serwisu.
  8. Adres URL - adres strony internetowej wskazywany przez Zleceniodawcę w Zleceniu, wykorzystywany w celu utworzenia hiperłącza zawartego w Reklamie.
  9. Reklama – przekaz tekstowy udostępniany i emitowany w ramach Powierzchni Reklamowej, zawierający hipertekstowy odnośnik z Adresem URL, który po kliknięciu umożliwia bezpośrednie przejście do strony internetowej wskazanej przez Zleceniodawcę w Zleceniu.
  10. Budżet – kwota pieniężna, jaką Zleceniodawca wskazuje w Zleceniu celem jej zapłaty na rzecz Zleceniobiorcy tytułem świadczonych Usług.
  11. Kupon Rabatowy – kod rabatowy wystawiony przez Zleceniobiorcę dla Zleceniodawcy, upoważniający do wykorzystania w Serwisie z przeznaczeniem na opłacenie świadczenia Usługi.
  12. Bramka płatności – zewnętrzny serwis internetowy świadczący usługi płatności online.

§ 3 WARUNKI TEKSTOWEJ KAMPANI REKLAMOWEJ

  1. Zleceniobiorca prowadzi Serwis i udostępnia Zleceniodawcy Powierzchnię Reklamową, na której możliwa jest emisja i publikacja Reklam w ramach Usługi.
  2. Zleceniobiorca świadczył będzie dla Zleceniodawcy Usługę na podstawie Zlecenia oraz zgodnie ze szczegółowymi warunkami określonymi w Regulaminie.
  3. W celu publikacji i emisji Reklamy, Zleceniodawca wypełni formularz Zlecenia udostępniony przez Zleceniobiorcę w Serwisie.
  4. Zlecenie należy uzupełnić poprzez wpisanie w nim wymaganych przez Zleceniobiorcę, rzetelnych i prawdziwych informacji.
  5. Wypełniając formularz Zlecenia, Zleceniodawca powinien podjąć następujące kroki:
    1. wskazać Adres URL, do którego powinna odsyłać Reklama,
    2. skorzystać z opcji utworzenia nowej Reklamy,
    3. podać hasło (nazwę) Reklamy,
    4. wskazać okres wyświetlania Reklamy,
    5. określić Budżet,
    6. potwierdzić treść Reklamy,
    7. zamówić nową Reklamę,
    8. opłacić Budżet w wybrany przez siebie sposób.
  6. Zamówienie Reklamy oznacza zgodę Zleceniodawcy na świadczenia Usługi przez Zleceniobiorcę, na warunkach określonych w Zleceniu oraz Regulaminie. Z chwilą potwierdzenia Zlecenia w Serwisie dochodzi do zawarcia umowy na świadczenie Usługi.

§ 4 TREŚĆ REKLAM

  1. W ramach Tekstowych Kampanii Reklamowych oraz emitowania Reklam niedopuszczalne jest:
    1. redagowanie Reklam, których hasło reklamowe, treść lub przekaz zawierają słowa wulgarne, powszechnie uznane za obelżywe, nacechowane negatywnie, naruszające dobre imię lub prawa osób trzecich,
    2. redagowanie Reklam, których hasło reklamowe, treść lub przekaz są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami,
    3. zamieszczanie nieaktualnych i nierzetelnych danych dotyczących identyfikacji Zleceniodawcy, podmiotu, rzeczy lub usługi wskazanej przez Zleceniodawcę w Reklamie,
    4. stosowanie w Reklamach przekierowań do stron internetowych naruszających w jakikolwiek sposób przepisy powszechnie obowiązującego prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje.
  2. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do:
    1. wcześniejszej weryfikacji i akceptacji treści Reklamy oraz zawartych w niej informacji,
    2. ingerencji w treść Reklamy lub informacje zawarte w Reklamie, jeżeli naruszają one przepisy powszechnie obowiązującego prawa, zasady współżycia społecznego, dobre obyczaje lub Regulamin,
    3. odmowy publikacji lub emisji Reklamy w sytuacji, gdy Reklama jest niezgodna z Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub dobrymi obyczajami,
    4. wcześniejszego zakończenia emisji Reklamy, w sytuacji, gdy Reklama jest niezgodna z Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub dobrymi obyczajami.
  3. Zaistnienie zdarzenia określonego w ust. 2 pkt 4) powyżej nie zwalnia Zleceniodawcy z opłacenia Budżetu należnego Zleceniobiorcy zgodnie ze Zleceniem, a wpłacony Budżet nie podlega zwrotowi. W takim przypadku dalsza publikacja lub emisja Reklamy będzie uzależniona od zmiany jej treści.
  4. Zleceniobiorca zastrzega sobie możliwość nieopublikowania lub wstrzymania w każdej chwili emisji Reklam podmiotów prowadzących działalność konkurencyjną w stosunku do działalności prowadzonej przez Zleceniobiorcę.

§ 5 PUBLIKACJA I EMISJA REKLAMY

  1. Publikacja i emisja Reklamy dokonywana jest przez Zleceniobiorcę bez zbędnej zwłoki, na podstawie Zlecenia, jednak nie wcześniej niż po opłaceniu Budżetu oraz – o ile jest to wymagane - przeprowadzeniu weryfikacji treści Reklamy.
  2. Zleceniobiorca zastrzega, iż Reklama będzie emitowana na Powierzchni Reklamowej udostępnionej w Serwisie wyłącznie, jeżeli:
    1. Adres URL jest aktywny.
    2. nie narusza postanowień Regulaminu.
  3. W Zleceniu, Zleceniodawca powinien wskazać datę publikacji Reklamy oraz okres jej emisji. Przy czym data publikacji Reklamy i w konsekwencji okres jej emisji może ulec przesunięciu na zasadach wskazanych w ust. 1 powyżej. Zleceniobiorca zastrzega sobie okres co najmniej 3 dni roboczych na przyjęcie Zlecenia.
  4. Okres emisji, o którym mowa w ust. 2 powyżej może wynosić jeden dzień bądź jego wielokrotność.
  5. Zleceniobiorca publikuje w Serwisie Reklamy zlecone przez Zleceniodawcę, przy czym liczba wyświetleń danej Reklamy na stronie głównej nie jest stała i jest proporcjonalna do ceny, jaka została uiszczona tytułem jej wyświetlenia w stosunku do łącznej ceny opłaconej z tytułu emisji wszystkich Reklam emitowanych w Serwisie w danym dniu, którego dotyczy Zlecenie.
  6. Zleceniobiorca publikuje zamówione przez Zleceniodawców Reklamy na Powierzchni Reklamowej.
  7. Okres publikacji i emisji Reklamy rozpoczyna się o godzinie 00.00 dnia, który został wskazany w Zleceniu jako dzień rozpoczęcia publikacji i emisji Reklamy pod warunkiem otrzymania przez Zleceniobiorcę potwierdzenia opłaty za Reklamę nie później niż do godziny 23:59 dnia poprzedzającego wybrany w Zleceniu dzień.
  8. W przypadku przerwania emisji Reklamy na dłużej niż trzy godziny zegarowe z winy Zleceniobiorcy, Zleceniodawca jest uprawniony do żądania od Zleceniobiorcy emisji Reklamy w czasie wydłużonym o czas przerwy w emisji.

§ 6 BUDŻET

  1. Wypełniając formularz Zlecenia Zleceniodawca określa oraz opłaca Budżet.
  2. W celu opłacenia Budżetu Zleceniodawca może wykorzystać wyemitowane przez Zleceniobiorcę Kupony Rabatowe. W sytuacji, gdy wartość Kuponu Rabatowego Zleceniodawcy jest mniejsza od wysokości wskazanego przez niego Budżetu, Budżet zostanie odpowiednio pomniejszony o wartość Kuponu Rabatowego.
  3. Po wypełnieniu formularza Zlecenia, a w przypadku zgłoszenia przez Zleceniobiorcę zamiaru otrzymania faktury VAT poprzez wypełnienie odpowiedniej rubryki w formularzu Zlecenia także po wypełnieniu formularza zawierającego dane niezbędne do wystawienia faktury VAT, Zleceniodawca zostanie odesłany do Bramki Płatności zawierającej formularz pozwalający na dokonanie wpłaty Budżetu oraz zapłaty za Reklamę.
  4. Budżet Zleceniodawca może opłacić kartą kredytową lub przy pomocy przelewów oferowanych przez serwisy będące Bramkami Płatności.
  5. W przypadku otrzymania przez Zleceniobiorcę potwierdzenia płatności po wybranej przez Zleceniodawcę dacie rozpoczęcia publikacji Reklamy, publikacja i emisja Reklamy zostanie przesunięta w czasie i będzie realizowana w następnym dniu po dniu otrzymania potwierdzenia płatności począwszy od godziny 00:00.
  6. W przypadku, gdy Reklama nie zostanie zaakceptowana przez Zleceniobiorcę, a Zleceniodawca nie ma możliwości jej zmiany w taki sposób, by spełniała wymogi Regulaminu, kwota jaka zostanie zwrócona Zleceniodawcy za niezrealizowaną Reklamę będzie pomniejszana o opłatę manipulacyjną. Zwrot zostanie dokonany w terminie 14 dni od daty przekazania Zleceniobiorcy nr rachunku bankowego do zwrotu.
  7. Zleceniodawca akceptuje wystawianie i przesyłanie mu przez Zleceniobiorcę faktur oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej.

§ 7 PRAWA AUTORSKIE

  1. Zleceniodawca oświadcza, że:
    1. zobowiązuje się do wskazywania w Zleceniu wyłącznie takich Reklam, do których posiada stosowne prawa, w tym prawa autorskie lub prawa pokrewne, oraz
    2. udziela Zleceniobiorcy zgody na publikowanie Reklam o wskazanej zawartości, oraz
    3. zobowiązuje się do zwolnienia Zleceniobiorcy z wszelkiej odpowiedzialności związanej z treścią publikowanych Reklam, w tym naruszeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub praw osób trzecich, oraz
    4. wyraża zgodę na korzystanie z Reklam w sposób konieczny dla realizacji przez Zleceniobiorcę Usługi w szczególności na przechowywanie ich na dysku twardym w pamięci komputera, w chmurze lub na piśmie.

§ 8 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za treść, hasła reklamowe lub inne przekazy zawarte w Reklamie ani za treści znajdujące się pod Adresem URL, do którego przekierowuje Reklama.
  2. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń wobec Zleceniobiorcy przez podmioty trzecie z tytułu naruszenia ich praw majątkowych lub osobistych w związku z informacjami, o których mowa w ust. 1 powyżej, Zleceniodawca jest zobowiązany zwolnić Zleceniobiorcę z wszelkiej odpowiedzialności oraz zaspokoić wszelkie stwierdzone roszczenia podmiotów trzecich z tego tytułu, łącznie z kosztami sądowymi oraz kosztami zastępstwa procesowego, do jakich poniesienia może zostać zobowiązany Zleceniobiorca.
  3. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w postaci utraconych korzyści, powstałą w wyniku niewykonania lub nienależytej realizacji postanowień Regulaminu.

§ 9 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Zleceniobiorca może zgłaszać reklamacje dotyczące funkcjonowania oraz sposobu i jakości realizacji Usługi.
  2. Zleceniobiorca zobowiązany jest zgłaszać reklamacje, o której mowa w niniejszym paragrafie pocztą elektroniczną na adres market@wykop.pl w ciągu 14 dni roboczych licząc od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
  3. Zgłoszenie reklamacji powinno wskazywać Reklamę będącą przedmiotem reklamacji, dane Zleceniodawcy, w tym jego adres e-mail, a także szczegółowy opis i powód reklamacji.
  4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia dla prawidłowego jej rozpatrzenia, przed jej rozpatrzeniem Zleceniobiorca zwróci się do Zleceniodawcy składającego reklamację na adres e-mail o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie.
  5. Zleceniobiorca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni roboczych od daty prawidłowo złożonej i kompletnej reklamacji.
  6. Zleceniodawca ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym lub w przypadku konsumenta w postępowaniach mediacyjnym lub przed sądem polubownym.
  7. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego dochodzenia roszczeń przez konsumentów określane są odrębnie w przepisach lub dokumentach powołujących instytucje prowadzące taką działalność lub wydanych przez nie aktach wewnętrznych (np. regulaminy, statuty).

§ 10 OCHRONA DANYCHOSOBOWYCH

  1. Zleceniobiorca jest administratorem danych osobowych Zleceniodawcy niezbędnych dla realizacji postanowień Regulaminu. Dane te są przetwarzane przez Zleceniobiorcę w celu zawarcia i wykonywania Zlecenia i świadczenia Usługi, a także w zakresie niezbędnym do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów administratora danych, w tym marketingu produktów i usług Zleceniodawcy, na warunkach określonych w Regulaminie, w tym zapewnienia należytej jakości usług, monitorowania i weryfikacji poprawności ich wykonywania – przez czas trwania Tekstowej Kampanii Reklamowej (podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. b) RODO). Zleceniobiorca przetwarza dane osobowe Zleceniodawcy również w innych celach i zakresie, szczegółowo wskazanych w Polityce Prywatności, znajdującej się pod adresem https://www.wykop.pl/polityka-prywatnosci
  2. Zleceniobiorca przetwarza dane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”).
  3. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem zasady przetwarzania danych osobowych oraz ochrony prywatności Zleceniodawców określa Polityka Prywatności. Dokument ten zawiera pełne informacje wymagane przez RODO. Zleceniodawca powinien szczegółowo się z nią zapoznać i ją zaakceptować przed rozpoczęciem korzystania z Usługi.
  4. Zleceniobiorca przy świadczeniu Usług i posługuje się plikami „cookies”. Polityka stosowania tego narzędzia przez Serwis dostępna jest na stronie http://www.wykop.pl/polityka-plikow-cookies/

§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zleceniobiorca może zmienić Regulamin w przypadku:
    1. zmiany przepisów prawa, decyzji lub wytycznych organów państwowych lub orzecznictwa sądów mających bezpośredni wpływ na kształtowanie praw i obowiązków uczestników promocji lub Zleceniobiorcy,
    2. zmiany Polityki Prywatności,
    3. podyktowanym względami bezpieczeństwa, zapobiegania nadużyciom, poprawą ochrony prywatności Użytkowników, 
    4. zmiany technologicznej lub funkcjonalnej w zakresie działania Serwisu,
    5. zmiany w zakresie lub sposobie świadczonych usług,
    6. zmiany cen lub modelu świadczenia Usługi,
    7. zmian redakcyjnych.
  2. W przypadku zmiany Regulaminu Zleceniobiorca poinformuje o tym na stronie Serwisu, a w odniesieniu do Zleceniodawców za pomocą wiadomości e-mail, wysłanej na adres podany przez Zleceniodawcę.
  3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Regulaminu nie mają zastosowania do Tekstowych Kampanii Reklamowych, których świadczenie zostało już rozpoczęte przez Zleceniobiorcę.
  4. Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać i wchodzą w życie w terminie określonym przez Zleceniobiorcę, nie krótszym jednak niż 15 dni od dnia ogłoszenia o zmianach w Serwisie.
  5. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego.
  6. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla całości Tekstowej Kampanii Reklamowej na warunkach określonych w Regulaminie jest prawo polskie.
  7. Wszelkie ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.
  8. Regulamin dostępny jest pod adresem http://www.wykop.pl/regulamin/ oraz w siedzibie Zleceniobiorcy w dni robocze w godzinach pracy (od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 16).
Ostatnia aktualizacja: [*] grudzień 2022 r.